Wednesday, October 5, 2011

Jatuh moto lagi. Adess..

My Chemical Romance - Disenchanted


Assalamualaikum dan Hello.
Dapat update blog lagi. Huhu.. :D



Hurmmmm.. 

Hehe. Ta pegi skola arini. Adess.. Tapi ta ponteng pon la. :D
Ta pegi skola arini sebab tadi terjatuh bersama moto (motorsikal) lak time nak pegi skola tadi. Haishhh..

Yang best pasal jatuh kali ni :
  • Jatuh dengan ada sebab yang munasahabah. Bukan jatuh saja-saja macam dulu. Haha.
  • Jatuh dengan menunggang moto orang. Adess.. Siksa siksa.
  • Jatuh time nak pegi skola. O.O
  • Luka yang agak banyak. (Abes tisu skotak , lap darah tadi. Haha.)

Nak cerita. Hehe.
Aku bangun la dari pada tido yang lena dan best macam biasa. Tengok dekat luar rumah ujan lagi. Jadi aku tunggu ja la. Mungkin ujan tu reda sikit ke sebab nak pegi skola. Mula-mula memang tanak pegi skola dah. Sebab jam pun dah menunjukkan pukul 7 pagi dan rumah pun jauh gak la dengan skola. Tapi entah tetiba ja aku bersemangat nak pegi skola. (Pelik ja, ta penah pun aku jadi semangat nak pi skola mcm arini. Haha).
    Nak dijadikan cerita, aku pun kluar la rumah. Tengok moto yang aku slalu guna tada minyak la pula. Pastu guna la moto yang lain. Time tu ujan renyai-renyai. Aku tunggang la moto tu macam biasa. Tapi ta laju la sebab jalan pun licin dan moto yang aku bawak tu pun bukan moto aku. Sampai la dekat satu simpang tiga nih. Ada la keta myvi kaler putih mana ntah dia belok la kan. Aku dengan bawak moto dengan baiknya tetiba dia bagi signal dan makan jalan aku. Aku dengan terkejut kejap break la takut langgar keta tu. Last-last aku yang jatuh sebab jalan licin dan aku break guna break blakang okay. banyak syok oo.. Keta tu jalan rilek ja bersama keta-keta yang lain. Aku yang tengah pening ni bangun la dengan sakitnya dan balik umah balik. Baju ngan sluar dengan sweater aku abes koyak. Nasib baik pakai helmet tadi, klo tak tataw laa..  Adess. I Hate That Car. (Kan da speaking tu.) Huh.

Sekarang aku takut camana la nak bagi ilang calar dekat moto tu. Adess.. Abang (Kata ganti nama untuk org yang lebih tua daripada kita, bukan untuk abang kandung ja), Abang, sori eh. Ta sengaja. Sori sori. Adesss.. (Rasa bersalah)

Ok la tu ja kot. Nak menaip pun susah tangan tengah sakit nih. Adess..
Peace no bawak motor time ujan. Dan kan bagus klo aku teruskan saja kemalasan aku tanak pegi skola tadi tu. Hurmm.. Setiap yang berlaku ada hikmah di sebaliknya. Tengah fikir positif. +
Okay. babai. :D


P/s : Untuk kakak aku. Hurmm.. Slamat Hari Jadi. Sori la eh. Aku tak sengaja. Nanti aku tanggung semua aku gtawu dia pasal moto tu. Dan nak gitawu aku ta sakit ja dan moto tu penting lagi kan.? Hurmm......................

No comments:

Post a Comment