Saturday, March 26, 2011

Bumi Sejam.

Yuna- Blue Sands


Still 26 March 2011. Hehe.. :)
Dalam post ni bukan cerita pasal hippo and sekolah.Aku nak cerita pasal hujan.
Bestkan tido timetime hujan sambil layan lagu dari band Hujan. Tido banyak sangat pon ta bagus untuk kesihatan. Untuk mengelakkan aku tertido lagi, aku editlah belog yang ta seberapa nih. Oyeah.!

Ini gambar ujan bukan gambar band Hujan. +P

Smalam tengok luar hujan, Arini tengok luar hujan, Esok tengok lar xtaw lagi hujan ka ta. Heee.. 
Sekarang ni musim hujan jadi ramai la kaki-kaki kluar umah bertapa kat dalam rumah mereka. Ada yang tido, ada yang men fesbuk, ada yang tengok tv and ada yang dari pagi tadi keja makan ja. Ishishish.. 
Aku bukan nak cerita pasal mereka buat apa. Depa nak uat apa biaq pi kat depa asalkan ta mengganggu kebahagiaan hidup aku suda. Hehe. 

Sejuk ja time-time hujan nih. Rumah aku yang ta penah letak air-cond pon terasa macam letak sepuluh air-cond [start dah bohong ]. Haha.
Sejuk gila dari tadi aku ta tinggal lagi aku punya selimut.. Sejuk sejuk grrrrrrr...
Tapi sejuk nih kejap ja. Yup! Kejap jaa.. Nanti bila abes musim hujan ada la orang nak merungut "Huh, panas gila cam duk kat gurun sahara gamaknya.. Bila la nak hujan nih.. Haishh " Tapi time hujan merungut lak pasal hujan. Berbagai-bagailah karenah mereka.. Haha..
Untuk membuatkan bumi kita nih sejuk masa ta hujan dah nanti meh join malam nih punya  program 'Earth Hour' !

Ni logo jaa.. Saja lekat kat sini.. Hee..

Okeyh. Untuk pengetahuan ampa semua.
Program Earth Hour nih diadakan setiap tahun. And aku follow gak menda nih. Hehe..
Earth Hour nih diadakan untuk mengurangkan suhu planet yang kita duduk nih iaitu Bumi larhh..! Sapa yang nak bumi kita nih sehat and sejuk and still nak tinggai kat bumi nih join la... Please.. Bukannya apa..
Untuk kebaikan ampa jugak.. Kan kan kan..? Hehehe..Menda Earth Hour nih start pukol 8.30 hingga 9.30 malam. Malam nih,.. 26 March 2011..!! 
Dan ta susah pon.. Cuma tutup suis lampu. And tunggu sejam. Settle.
Jangan tutup suis tu guna kain.! Tutup maksudnya turn off.. hehe..

Just one small thing can make a big difference..!!!

Takut gelap..? Gunalah lilin.. Heee :D

P/s : Sejuk lagi.... Grrrrrr.... 

No comments:

Post a Comment